Dag 2,3,4 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu Dag 2,3,4 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu

Dag 2,3,4

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Maart 2015 | Malta, Sliema

Zondag 1-3-2015 Dag 2
De eerste nacht in Malta gehad. We dachten we gaan lekker uitslapen maar we werden om 9uur wakker. Toen gingen we maar onze tas uitpakken en eten. In de middag zijn we even gaan rondkijken in Sliema en Paceville. En langs de kust gelopen en daarna s ’avonds wat gegeten. De hele dag was het heerlijk weer.

Maandag 2-3-2015 Dag 3
De eerste dag naar school. Om 8 uur moesten we op school zijn. We gingen lopend naar school dat was ongeveer 20 min lopen. Het was toen al lekker warm buiten. Op school aangekomen moesten we een test maken om ons niveau te bepalen van Engels. Mijn niveau is 2A. We kregen daarna meteen les op ons niveau. Om 12uur waren we klaar met school en gingen we boodschappen doen. We wisten dat er ergens in San Gwann een Lidl was. Dus wij dachten lekker goedkoop daar gaan we heen. San Gwann is best ver lopen dus we waren wel moe toen we bij de Lidl kwamen. Het was ook een weg omhoog met veel auto’s die hard en dicht langs je reden. We hebben veel boodschappen gedaan en zijn toen met de bus terug gegaan. Alleen vanaf de bus naar het appartement was het nog best ver lopen met al die zware tassen.

We hadden lekker risotto gekocht. We dachten dat gaan we lekker klaar maken. Toen hielt het gas er mee op. Toen gingen we maar noedels eten.

Dinsdag 3-3-2015 Dag 4
Vandaag weer Engelse les op de ESE school. We gaan elke dag lopend naar school. Het is 20 min lopen. Het laatste stukje is alleen stijl omhoog! Het is hier ook wat warmer dan in Nederlands. Hier kan ik s’ochtends in een vestje naar school lopen. De weg naar school is langs de kust dus het is ook niet erg om te lopen.
Waar ik ook heel erg aan moet wennen is dat ze hier links rijden en behoorlijk hard. Dus ik kijk met oversteken ook al snel de verkeerde kant op. Dat is best gevaarlijk want er is veel verkeer.
Na de lessen gingen we naar huis lopen in ons t shirt zonder vestje. We aten wat en gingen weer terug naar school voor de Valletta tour. Valletta is de hoofdstad van Malta en heel erg mooi met veel verhalen. Daar gaan we zeker nog een keer heen. Toen we terug kwamen was het gas om te koken nog steeds op dus we deden onze risotto maar in de magnetron en dat was ook lekker.
S’avonds nog een beetje gerelaxt en aan mijn Engels gewerkt.

  • 03 Maart 2015 - 23:41

    Ingrid:

    Leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen. Het lijkt me heerlijk om langs de kust naar school te wandelen. Goed dat jullie ook een magnetron hebben. Fijn dat jullie kunnen genieten. Hebben jullie veel contact met jullie huisgenoten? Ik lees graag meer. Veel liefs, ook voor Rabia.

  • 04 Maart 2015 - 09:19

    Marianne :

    Hoi Roos, wat een leuk verslag en mooie foto's. Ik geloof dat jullie een topconditie krijgen met al die wandelingen. En gelijk een lekker kleurtje, in het zonnetje. Hier is het gisteren nog snertweer

  • 04 Maart 2015 - 11:13

    Marianne:

    Kijk maar goed uit met wandelen! Wel gezond weer terug.
    Je zult je niet vervelen denk ik. We kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Marianne en Peter


  • 04 Maart 2015 - 14:21

    Linda :

    Hee Roos!
    Het linkt allemaal al erg leuk! Ik ben nu al jaloers dat je daar zo mooi weer hebt en dat je langs de kust naar school kan lopen haha!
    Veel plezier nog de komende dagen! Ik hou mijn mail in de gaten :)
    Liefs, Linda

  • 05 Maart 2015 - 10:26

    Hans:

    Leuke berichten
    Mooie fotos
    Fijn dat zowel engels als het weer meevallen


  • 06 Maart 2015 - 21:43

    Olga Kloen:

    Valetta is inderdaad erg mooi. Als het niet lukt met het gas, neem dan even contact op met Simon.
    Wat een heerlijk weer hebben jullie al.!!

  • 09 Maart 2015 - 16:24

    Jola Meijer:

    Dag dames,

    wat leuk dat jullie ook mij mee alten genieten van jullie verhalen. Ik kan wel een beetje jaloers worden op jullie hoor. Ik vond Malta altijd reuze leuk. En het weer ...daar verlang ik naar. Eindelijk is dit weekend het mooie weer wat doorgebroken maar het was hopeloos hier.
    Hebben jullie het al voor elkaar met het gas? Niet te lang wachten om Simon op de hoogte te brengen hoor.
    Ik lees straks ook nog even de bevindingen van Rabia. Maar voor beiden een hele fijne tijd. Ik volg jullie.

    Groetjes Jola Meijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6269

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 23 Mei 2015

Stage Malta!!

Landen bezocht: