24,25,26,27,29,30,31,32 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu 24,25,26,27,29,30,31,32 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu

24,25,26,27,29,30,31,32

Blijf op de hoogte en volg Roos

31 Maart 2015 | Malta, Sliema

Maandag 23-3-2015 Dag 24

Vandaag heb ik een stage dag. Ik begin de dag altijd met een kop thee. Bij mijn stage hebben ze verse thee. En daarna ga ik boven (de spa zit beneden in het Hotel) daar liggen allerlei folders met meer informatie over alle behandelingen. Elke dag kijken we even of ze netjes liggen en of er nog genoeg van zijn. Daarnaast staat een bord met een speciale aanbieding. Meestal verandert de aanbieding 2 keer per week. Voor het weekend dus een weekend aanbieding. En door de week een week aanbieding.

Daarna ging ik handdoeken sorteren voor de was. Want onze eigen droger bij de spa is kapot. Niet heel handig. Toen kwam Paz er aan de andere stagiaire uit Spanje. Ze moest nog even een full body massage oefenen en dat kon mooi op mij. Dat vond ik niet zo erg. Ik ging haar ook even helpen met sommige grepen.

Later kreeg ik ook nog een training over de producten die ze gebruiken. De producten zijn Clarena en Panpuri en Thalgo. Dat was heel erg leuk. De producten zijn ook wel makkelijk op gebouwd.

Later heb ik nog een pedicure gedaan bij Paz. Daarvoor kreeg ik uitleg hoe ik het moest doen. Het lijkt wel op hoe ik de voetverzorging heb geleerd. Alleen net weer iets anders. De opbouw is anders. Nu begin ik met het knippen van de nagel en het veilen. Dan een peeling en voeten bad. Dan de het eelt weghalen en de nagelriemen terugduwen. Dan de massage en dan lakken van de nagel en als laatste een voet spray.

Vandaag kreeg ik het nieuws dat Rabia weer in het ziekenhuis lag. Na mijn stage dag ben ik eten gaan maken en ben even Rabia op gaan zoeken. Dit keer ging ik binnendoor lopen naar het ziekenhuis. En ik ben voor de 2de keer verdwaald. De wijk is niet te snappen. Het erge was. Ik en Rabia dachten al een keer binnen door te lopen naar de schoonheidssalon. Toen waren we de weg ook al kwijt. En dit keer in mijn verdwaaltocht kwam ik uit bij de salon. Daarmee heb ik Rabia wel laten lachen.

Dinsdag 24-3-2015 Dag 25

Vandaag heb ik weer een dag stage. Vandaag krijgen Paz en ik training over de hotstone massage. Dat was heel erg leuk. Want het was op een andere marinier dan ik normaal doe. Ik vond het wel iets moeilijker. Want het streven van Myoka Spa is verlies nooit het contact met de klant. Dus op het begin ging het niet vlekkeloos want door masseren en een hotstone pakken is nog best moeilijk. Maar gelukkig vonden ze dat ik goed kon omgaan met de steen alleen het door masseren en tegelijk een hotstone pakken is nog iets waar ik op moet oefenen.

Ook moet ik hitte van de steen geleidelijk laten voelen aan de klant. Dus ik begin eerst met een paar massagegrepen voor het opwarmen van het lichaam en dan rustig aan pak ik een steen. En masseer ik door met 1 hand en ik wissel steeds van hand. Met de ene hand heb ik dan de steen vast. En de warmte van de steen trekt in mijn hand. En na een tijdje kan ik dan beginnen met masseren met de steen.

In de middag hebben Paz en ik opnieuw een training gehad. Alleen nu over de mini gezichtsbehandeling. Dat was ook heel erg leuk. De mini gezichtsbehandeling bestaat uit de reiniging dat gebeurt 2 keer en dan een peeling masker en een dagcrème. De behandeling is echt mini het duurt ook maar 25 min. De mini gezichtsbehandeling gaat net weer anders dan ik geleerd heb en dat is zo leuk. Andere grepen andere producten.

Woensdag 25-3-2015 Dag 26

Vandaag heb ik weer een stage dag. Normaal heb ik deze dag vrij. Maar ik had geruild met Paz. En straks ben ik 2 dagen achter elkaar vrij. Want ik zou anders werken op donderdag.

Vandaag heb ik uitleg gekregen over een speciaal masker. Het masker heet algaplast. Het is puur natuur en je maakt het aan met poeder en water. Eerst kreeg ik zelf het masker. Na het masker was mijn huid minder rood en zag er rustig en fris uit.

Daarna heb ik het masker gedaan bij Julia. Ik heb toen ook de hele gezichtsbehandeling gedaan. Dan kon ik wennen aan het gebruik van deze producten en kon Julia voelen hoe ik een gezichtsbehandeling doe.

Het was niet zo druk vandaag dus ik mocht 2 uurtjes eerder weg. Ik ben meteen door gegaan naar Rabia. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis

Donderdag 26-3-2015 Dag 27

Vandaag ben ik lekker vrij. Ik heb uitgeslapen tot half 10. En ben een verhaal schrijven voor waarbenjij.nu. De rest van de ochtend heb ik rustig aan gedaan. En s’middags ben ik gaan sporten en daarna naar Rabia gegaan.

Verder heb ik mijn kamer nog opgeruimd en de was gedaan. En later nog met 2 huisgenoten Merve en Ivo film gekeken.

Vrijdag 27-3-2015 Dag 28

Een dagje vrij vandaag. Ik kreeg een mailtje dat ik niet naar school hoef. Ik heb Rabia opgehaald vanuit het ziekenhuis. We hebben in de middag even boodschappen gedaan.
In de avond werd ik gebeld. Met de vraag kan je zaterdag en zondag werken bij het Golden Sands Hotel. Ik zei ja het lijkt me heel leuk om bij meerdere Myoka Spas te werken!

Zaterdag 28-3-2015 Dag 29

Vandaag ging ik werken in het Golden Sands Hotel. Hier is ook een Myoka Spa. Het is alleen wel een beetje ver weg. Het is bij Golden Bay dat is ongeveer 1 uur met de bus. Ik moest er om half 9 zijn. De bus ging om kwart over 7 dus om 6 uur ging mijn wekker!

Vandaag ben ik ook jarig. Hendri had me opgebeld om me te feliciteren!

Toen ik uit de bus stapte zag ik al het Golden Sands Hotel. Het lag heel mooi naast Golden Bay. Ik werd daar heel leuk ontvangen. Ze waren blij dat ik kon komen. Het is groter dan het Dolmen Hotel.

Ik kreeg een rondleiding door de Spa en ik ontmoette allemaal leuke mensen. Er was ook 1 Nederlands meisje ze heet Jennifer. Daar kan ik het goed mee vinden. Daarna mocht ik eigenlijk meteen aan het werk. Ik had vandaag 4 basis lichaamsbehandelingen van 1 uur staan.

Het was heel leuk om daar te werken ik werd veel geholpen en heb deze dag veel complimenten gekregen van het personeel maar ook van de klanten! Ik heb zelfs 5 euro fooi gehad! Aan het einde van de dag was ik heel erg blij. Maar ook heel erg moe van het werken.
Jennifer moest dezelfde bus hebben als mij. Ze woont in San Gwann. Ik heb met haar mijn verjaardag gevierd in de bus. Ik had wat chocolade gekocht en dat hebben we opgegeten.

Toen ik thuis kwam was ik heel erg moe. Ik ging me eerst even omkleden. Toen werd ik gebeld door mijn moeder en mijn oma om me te feliciteren voor mijn verjaardag. Dat was fijn.

Toen ik weer de kamer in kwam hadden Rabia en Jorien taart gemaakt. En zelfs iets voor mij gekocht. Ollie de uil gemaakt van Chocolade.
Later belde mijn ouders en Hendri om nog even met mij te praten. Ik heb ook allemaal berichtjes vanuit Nederland gehad. Ik ben daarna gaan slapen want ik moet morgen weer werken!

Zondag 29-3-2015 Dag 30

Vandaag ging ik werken in Golden Sands. Vandaag was vanaf de middag volgeboekt. Ik had 6 lichaamsmassages staan! In de morgen 1 en in de middag 5. Het was heel erg leuk om te doen. De dag ging ook mega snel. Ook al was het een lange dag. Ik ging 7 uur van huis en was om 9 uur terug. Gelukkig was ik naar huis gebracht door een collega. Mijn collega had iedereen thuis gebracht dat was dus gezellig in de auto. Ik was alleen wel doodsbang want het rijden in Malta vind ik nogal gevaarlijk!

Ik had ook wel leuke klanten vandaag ik heb vandaag ook weer complimenten gekregen en dat is fijn om te krijgen. Ik heb ook fooi gekregen vandaag 4 euro van 1 klant en 5 van een andere klant!
Ik heb een hele leuke dag gehad maar toen ik thuis kwam wilde ik voor al slapen. Ik heb nog even gepraat met wat huisgenoten en ben gaan slapen.

Maandag 30-3-2015 Dag 31

Vandaag had ik een stressvolle dag! Want er was een miscommunicatie geweest. Ik dacht namelijk dat ik vrij had vandaag. Maar ik moest vandaag werken bij Le Meridien. Dat is ook een Hotel alleen dan heel dichtbij in St. Julians. Ik werd gebeld en ben snel naar Le Meridien gegaan.

Daar was het alleen niet zo leuk.. Ik werd niet zo leuk ontvangen en de manager was niet zo aardig. Ik had wel een lichaamsbehandeling en een gezichtsbehandeling staan. Mijn eerste gezichtsbehandeling op een klant! De klant was heel erg leuk. Ik heb ook uitleg gegeven over de producten. Alleen ze kocht het niet. Dat is niet zo erg maar de manager vond dat niet zo leuk dat ze het niet gekocht hadden.

Later ging ik op pauze en om 3 uur was ik zo verschrikkelijk moe. Dus ik heb gevraagd aan de assistent manager of ik naar huis kon. Gelukkig mocht dat en ik ben meteen naar mijn bed gegaan.

Dinsdag 31-03-2015 Dag 32

Vandaag werd ik wakker en mijn lichaam was nog steeds heel moe. Alles deed pijn. Voor vandaag heb ik naar Le Meridien gebeld of ik misschien thuis kon blijven omdat ik zo niet kon werken. Dat was gelukkig goed.
In de middag heb ik even bij de zee gezeten.
In de avond ben ik nog even naar het kattenpark gegaan.


Als jullie een kaartje willen sturen. Je kan een kaartje sturen naar mijn school. Het adres is.

Roos Otten
ESE- European School of English
Paceville Avenue
Paceville
STJ 3101
Malta

  • 31 Maart 2015 - 23:41

    Ingrid:

    Hoi Roos,
    Ik wilde eigenlijk net afsluiten, toen zag ik je verhaal....
    Altijd leuk om je ervaringen te lezen; goed dat je ook Golden Sands hebt leren kennen.
    en dat kattenpark...........
    Ik hou van je...
    Ingrid.

  • 01 April 2015 - 07:06

    Mirjam Eilander:

    Hi Roos,

    Wat doe je een leuke dingen ! We genieten lekker mee, veel plezier en tussendoor goed uitrusten hoor lieverdje..

    dikke kus van ons..
    ME

  • 01 April 2015 - 17:06

    Olga Kloen:

    Hallo Roos,

    Je leert enorm veel als ik het zo allemaal lees. Ook de fysieke kanten dus. Het is een kwestie van wennen om het lichamelijk vol te houden. Maar ik hoop dat je in je vrije dagen weer weet bij te tanken.
    Ik hoorde van Simon dat ze heel tevreden over je zijn !
    Mooi compliment toch.
    groetjes Olga

  • 03 April 2015 - 22:03

    Marieke Wildenbeest :

    Hey Roos!

    Gek is dat hè, je verjaardag vieren zonder je familie. Vond ik, toen ik in Finland was in ieder geval heel gek. Maar leuk dat je vrienden zelfs een taart voor je hebben gebakken!

    Genieten!

    Xx Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 6271

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 23 Mei 2015

Stage Malta!!

Landen bezocht: