Dag 33,34,35,36,37,38,39,40,41 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu Dag 33,34,35,36,37,38,39,40,41 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Roos Otten - WaarBenJij.nu

Dag 33,34,35,36,37,38,39,40,41

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 April 2015 | Malta, Sliema

Woensdag 1-4-2015 Dag 33

Vandaag had ik een dagje vrij. Ik had een afspraak staan bij de schoonheidsspecialiste. In de ochtend ben ik even naar de point geweest dat is een shopping center. Ik heb daar een nieuw shirtje gekocht.
In de ochtend had ik een salade gemaakt en die heb ik opgegeten op een bankje bij de zee. Daarna ben ik naar de schoonheidsspecialiste gegaan. Dat was heel fijn en lekker om te ontspannen.

Nadat ik bij de schoonheidsspecialiste ben geweest ben ik nog wat souvenirs gaan kopen. En nog een beetje rond gelopen.
Toen ik weer thuis kwam heb ik met mijn huisgenoten gepraat. Ik was ondertussen ook mijn wenkbrauwen aan het verven dus dat was even een kleine schok voor ze. Ik heb hier ook wel eens een masker op haha. Ik had mijn kamergenoot Merve nog beloofd om een keer een masker te doen. Dat heb ik ook bij haar opgebracht. Dat was heel erg leuk en gezellig.
De rest van de avond ben ik thuis geweest met mijn huisgenoten.

Donderdag 2-4-2015 Dag 34

DIT IS DE DAG! Hendri en mijn ouders komen aan in Malta! Ik had al een hele plannen gemaakt wat we konden gaan doen.
Om kwart over 12 zouden ze aankomen op het vliegveld. Het was een uurtje met de bus. Dus ik stond daar braaf om 12:10. Ik stond daar in spanning te wachten. En na 3 kwartier wachten zag ik ze eindelijk verschijnen!! Het was emotioneel om mijn ouders en Hendri weer terug te zien.

Nadat we tijdelijk uit geknuffeld waren gingen we naar de bushalte. En namen de bus richting mijn appartement. Er was van alles te zien en het was mooi weer. Mijn ouders en hendri vonden het lekker warm! Ik natuurlijk ook! Het was leuk om te zien dat Hendri en mijn ouders het land mooi vonden, en niet konden wachten om meer te zien van Malta.

Na de busreis terug naar Sliema heb ik mijn ouders en Hendri het appartement laten zien. Merve en Rabia waren thuis. Mijn ouders en Hendri zagen Merve voor het eerst. Het was een hele leuke ontmoeting! We hebben even gekletst en ik heb mijn spullen gepakt.
Ik heb mijn ouders en Hendri ook nog even het kattenpark laten zien. Dat was heel leuk en nu konden ze nog meer begrijpen waarom ik daar vaak heen ga, omdat het leuk is om tussen de katten te zitten en het leuk is om te zien hoe de katten daar leven. Maar het is bovendien ook een mooi park met mooie planten en goed onderhouden.

Na het kattenpark gingen we naar het hotel om de spullen daar neer te leggen en in te checken. Ik zat al bomvol plannen om vandaag naar Valletta te gaan. Nu kan ik alle mooie plekken in Valletta laten zien.

We hebben een rondje gelopen langs allemaal mooie gebouwen met balkonnen. Ik heb het uitzichtpunt laten zien. En het langste balkon, de rooms katholieke kerk en de straten van Valletta.
Toen gingen we even wat eten. En we hebben als voorgerecht octopusringen(JA HENDRI OOK!) en broodjes gehad en als hoofdgerecht konijn gegeten! Eigenlijk wel een zielig idee maar het vlees is heerlijk mals. Mijn ouders en Hendri hebben ook het bier van Malta geprobeerd.

Na het vele eten heb ik nog een paar straten in Valletta laten zien. En ook een verlaten vissersdorpje en het langste gebouw van Malta. Vroeger was daar een ziekenhuis. Nog meer uitkijkpunten. En misschien nog wel veel meer. We hebben heel veel gezien. Maar we waren ook wel moe. Het was ook al laat.

Vrijdag 3-4-3015 Dag 35

Vandaag gingen we naar Gozo! Dat is een klein eilandje naast Malta. We gaan naar de azure window. Dat is een rots met een gat. En dat blijkt heel spectaculair te zijn! Ik had informatie gekregen van Jennifer (mijn Nederlandse collega) om bij de Azure window te komen.
Het was best ver reizen eerst een uur in de bus dan met de boot en dan weer met 2 bussen. Maar zo erg was dat niet want er was genoeg te zien. Mooi uitzicht, het verkeer, de boot allemaal mooie dingen.

Aangekomen bij de azure window keken we onze ogen uit. Het water is mooi blauw en het is zeker spectaculair. De zee was ook een beetje wild dat was ook leuk om te zien.
We hebben daar een hele tijd gelopen en we zijn later terug gegaan naar de hoofdstad van Gozo. Daar hebben we nog een mooie kerk bekeken en een vort bekeken.

Terug in Sliema heb ik het Hilton Hotel ook even laten zien en mijn school.
We hebben nog iets Sushi gegeten en cocktails gedronken!
Toen was de dag alweer om! Het was een hele mooie dag.

Zaterdag 4-4-2015 Dag 36

Vandaag hebben we ook weer een strakke planning. Eerst naar Medina en daarna naar Golden Bay en naast Golden Bay is ook het Golden Sands Hotel en daar heb ik stage gelopen. Daar wilde ik dan meteen langs gaan.

Aangekomen in Medina gingen we even rondlopen en naar een museum. Het museum ging over de geschiedenis van Malta. Later hebben we daar een kerk bezocht en een paar winkeltjes. En we hebben ook het uitkijkpunt gezien. We konden de zee zien en Sliema en Valletta. Later hebben we nog taart gegeten met het uitzicht.

Toen gingen we door naar Golden Bay. Het was best wel ver met de bus. Maar wel genoeg te zien. Vooral de routes van de bus . En welke straten de bus in gaat. Soms denk ik echt dit kan gewoon niet.

Aangekomen bij Golden Bay gingen we eerst naar Golden Sands. We werden heel leuk ontvangen door mijn collega’s we mochten zelfs gaan zwemmen! Dus we hebben even lekker gezwommen in het veel te luxe zwembad! Ze hadden een buiten zwembad met uitzicht op zee en rotsen. En een luxe binnenzwembad en met Turk stoombad.

Na het zwemmen was het al weer tijd voor avondeten. We hebben bij Golden Bay bij een restaurant wat gegeten. Met een mooi uitzicht op zee.

We gingen terug naar Sliema. We zijn ook nog even langs mijn appartement gegaan om wat spullen op te halen en weg te brengen. We hebben nog even gepraat met mijn huisgenoten. Mijn ouders en Hendri hebben Ivo en Shui toen ook ontmoet. Dat was gezellig en leuk.

Nadat we hadden gekletst ging ik samen met Hendri naar het LOVE monument. Hendri heeft een hartjes slotje gekocht. Die gingen we daar ophangen. Dat was heel erg leuk en romantisch om te doen!

Daarna hebben we nog cocktails gedronken in een cafétje!

Zondag 5-4-2015 Dag 37

Vandaag gingen mijn ouders en Hendri weer naar huis… dat vind ik heel erg jammer.
Gelukkig ben ik goed opgevangen door Merve en Chui. Ik ben s ’middags nog wat gaan drinken met Chui en we hebben nog een stukje gelopen.

In de avond had Merve haar Turkse vrienden uitgenodigd in ons appartement. Daar heb ik leuk mee gekletst. We hebben gepraat over Nederland en Turkije.

Maandag 6-4-2015 Dag 38

Vandaag had ik een dagje stage in het Dolmen hotel. Ik had sochtends een training over hotstones en een hele gezichtsbehandeling. In de middag stond ik helemaal vol geboekt. Na stage ben ik meteen naar bed gegaan. Ik was heel erg moe en voelde me niet zo goed.

Dinsdag 7-4-2015 Dag 39

Vandaag had ik een dagje stage bij het Dolmen Hotel. Ik had in de ochtend had ik een verkoop training en smiddags weer helemaal volgeboekt. Mijn baas was trots want bij de verkoop training hebben we het ook gehad over hoe je mensen terug kan laten komen naar de Spa. En ik had een klant voor een massage. En de klant wilde ook graag terugkomen op mijn advies!

Na deze dag was ik ook moe. En helaas voelde ik ook dat ik ziek werd. En thuis heb ik eten gemaakt en gekletst met mijn huisgenoten.

Woensdag 8-4-2015 Dag 40

Vandaag had ik een vrije dag. Ik probeerde uit te slapen en uit te rusten. Dat is op zich wel gelukt. Ik ben in de middag boodschappen gaan doen en naar de apotheek geweest voor een medicijn. De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan. En thuis gepraat met mijn huisgenoten. Ik heb in de avond nog gekookt voor mijn huisgenoten.

Donderdag 9-4-2015 Dag 41

Vandaag was ik helaas nog steeds ziek. Ik heb rustig aan gedaan. In de middag ben ik even in het kattenpark gaan zitten. Lekker in de zon bij de zee. Verder gepraat met mijn huisgenoten en een verhaal geschreven voor waar ben jij nu.

• 10 April 2015 - 16:04

Ingrid:

Lieve Roos,
    Het was fantastisch op Malta. We hebben genoten van jouw gezelschap en van de mooie plekken die je ons hebt laten zien.
    Dank je wel!
    Liefs ingrid.

• 10 April 2015 - 18:55

Marianne:

Hoi Roos, wat een leuk verslag. Wat maak je veel mee. En het is daar heel mooi, aan de foto's te zien. Geniet er maar lekker van! Je werkt ook wel hard zo te horen. Maar dat is natuurlijk heel goed om veel ervaring te krijgen, en spierballen hihi. Hopelijk is het nu klaar met het ziek zijn, want dat is niet leuk!! En vooral nu niet. Dus veel vitamientjes eten. Maar dat doe je geloof ik al. Liefs en groetjes van Peter en Marianne

• 11 April 2015 - 15:40

Silvia:

Klinkt heel gezellig mooi dat je goed bent opgevangen nadat je ouders en hendri zijn weggegaan. Je hebt ook veel te doen dat is leuk en je leert natuurlijk superveel bij je stage. Geniet er maar lekker van. Hier is vandaag de herfst weer begonnen. Liefs Silvia

• 13 April 2015 - 21:01

Olga Kloen:

Dag Roos,

Wat leuk dat je ouders en vriend zijn gekomen. Je hebt ze, zo te lezen ,wel alle mooie plekjes van Malta laten zien.
    Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
    groetjes Olga kloen

• 16 April 2015 - 22:21

Margo:

Lieve Roos, wat een leuke verhalen, wat fijn dat je het gezellig hebt gehad met je ouders en Hendri. Leuk dat je zoveel hebt kunnen laten zien van Malta.
    Geniet lekker van je leuke en leerzame stage.
    Liefs Margo